Ingenting

Jag har inte skrivit på ett tag och det finns bara ett enda svar på varför jag inte gjort det. Jag har nämligen inte tänkt så mycket på sista tiden, jag har bara gjort. Inte för att mitt schema för tillfället är fullt. Arbetslös och tråkig. Men jag har ändå pysslat mycket. Klippt gräsmattan, umgåtts med vänner, städat övervåningen in i det minsta och idag gjorde jag det roligaste av allt. Jag gick på risk ettan. Det har tagit ett tag för mig att ta körkort. Jag och pappa gick på en sån där handledarkurs eller vad det heter när jag var typ 16, vi körde någon gång men sen kom rädslan ikapp och jag sket i allt som hade med att köra bil att göra. Det har legat på hyllan i några år helt enkelt. Men nu den här sommaren har jag verkligen tagit tag i det, jag har ju tiden liksom. Så hela sommaren har jag kört med pappa direkt jag fått chansen och nu känner jag att jag ändå har koll på läget. Så idag började allvaret, första lektionen på körskolan. Nu har jag några körlektioner med en riktig lärare nästa vecka och så blir det ju till sist halkbanan och sen uppkörning och teoriprov och sen ångest, svett och stress om jag inte klarar det. Men det vill jag ju inte oroa mig för än. Så nu lever jag i bubblan som jag döpt till "elin-är-bäst-i-världen-på-att-köra-bil", mer behöver jag ju inte tänka på.

Nu i helgen ska jag också sköta ljuset igen på  Tribaderna och på söndag ska jag till molkom för att måla barn i ansiktet. Alltså som ett jobb. Som dom anställt mig till att göra. Det är inte som om jag är en äcklig 20åring med pensel som åker till molkom och kletar färg i ansiktet på barn (ser den bilden i huvudet i två sek och fortsätter). Så det är fullt i helgen. Jag får ju heller inte glömma att jag ska träffa sofia imorgon för en brunch innan hon sticker till lund på söndag. Ångest och en liten tanke på mitt eget icke beresta liv men jag håller mig nog kvar i karlstad i alla fall en liten stund till. Ni kommer hem igen till mig och jag är den som kan allt om vad som händer i Karlstad. Eller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0