När är det försent?

Det börjar regna in fler och fler tack från studenter till vårt hem. "Tack för uppvaktningen! Kram Emma" o.s.v. Detta får mig hela tiden att känna en liten skam i min kropp. Jag skickade nämligen aldrig ut några tack förra året när min stora dag var förbi. När jag satt i en hög med presenter och kastade upp pengarna i skyn och skrek "jag är rik, jag är rik!" så hann jag inte tänka på att jag också skulle ge mina gäster ett tack. Iaf inget tack i vykortsform när jag står och vinkar in i kameran "tack för uppvaktningen! Kram Elin!". Naturligtvis fick dom en kram när dom kom och en kram när jag skulle vidare, en fyllekram, TACK *Hick*.
Vi pratade om det här innan Emmas student. Jag bodde hos min syster i ett halvår, från vintern 2010- våren 2011, så det blev många syskonskämt mellan mig och Emma under den här tiden. Emma är egentligen inte min lillasyster men eftersom det är lättare att säga det än systerdotter så har vi uppgraderat varandra till syskon istället. Även att vi halvt blir en Hillbilly familj när vi gjort detta... Nu när jag tänker på det så fattar jag att folk inte fattar. "Ja asså, hon är min lillasyster och hennes mamma är min storasyster" Fyfan vad vidrigt! Iaf. Vi skojade mycket under den här tiden och när Emmas student närmade sig så började jag tänka tillbaka och kom ju då på att jag aldrig hade skickat ut något tack... hur gör man då? Jag kan ju inte ta Emmas thunder på hennes dag och resa mig upp mitt i firandet och säga "Nu har Emma fått nog med tid i strålkastarljuset så nu ska vi tänka tillbaka till den här dagen förra året, just precis, min student. Tack för att ni kom och tack för alla gåvor. Amen...(?...syrsor i bakgrunden...)" Nej så kunde jag inte göra så vi hoppade över det och jag satt istället och log stolt mot min syster på hennes dag. Jag kan ju heller inte skicka med ett tack i årets julkort, Tack för uppvaktingen - två år senare. Så jag slänger in det nu för att hoppas att så många som möjligt ser detta. Tack för uppvaktningen på min student förra året! Kram Elin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0