Film jag älskar, film jag vill se

Tänkte att jag skulle tipsa om lite film. In Bruges är en film som min syster och hennes man tipsade mig om och jag älskade den! älskar den fortfarande! Den passar nu också eftersom jag sticker till Irland om en vecka och det är nästan bara irländska skådespelare, Ralph Fiennes, Colin Farell och Brendan Gleeson.

Ni kan ju kolla trailern och se om ni gillar den lika mycket som jag, även att jag inte tycker trailers gör filmer rättvisa.

Och ja, det är Voldemort, Mad Eye Moody och Fleur Delacour i samma film, igen.


Nu till en film jag inte sett men vill se
The Art Of Getting By verkar vara en bra film. En sån film jag gillar.
Jag vet inte hur det är med filmsmaken hos dom som läser det här men jag gillar alla slags filmer, bara dom är bra. Och vad som är bra beror helt på vad jag känner för tillfället. Just nu gillar jag filmer som är ganska low-keyed, filmer som låter manuset tala och med skådespelare som låter det göra det på ett bra sätt.
In Bruges tycker jag är så, trots att det är mycket action i den så är den väldigt lugn och tyst.
The Art Of Getting By verkar vara raka motsatsen till In Bruges men på samma sätt väldigt lugn. Jag har bara sett trailern men jag känner på mig att jag kommer tycka om den.
Skådespelarna är Freddie Highmore som jag alltid har tyckt om ända sen jag såg honom i Finding Neverland, sen är det ju han som spelar Charlie i Charlie and the Chocolate Factory, fast nu har han växt och blivit stor förstås. Emma Roberts är också med, och hon verkar vara med i många filmer i år. Emma Roberts är dotter till Eric Roberts som är med i Batman: The Dark Knight, Chuck och Heroes bl.a, han är också bror till Julia Roberts.
Emma Roberts har iaf varit med i filmer som Valentines Day, It's Kind of a funny story (som jag också vill se) och hon är också med i nya Scream filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0