Prima Donnor, en midsommarnattsdröm

Jag gick och kollade på Prima Donnor i Mariebergsskogen igår med mor och far. Det var väldigt bra! Jag har inget emot sommarfars (som jag vet att många i min ålder har). Det jag brukar höra är att dom tycker det är överdrivet och bara utspelas på sex, och det är sant. Prima Donnor var väll inte så annorlunda när det kom till den punkten men jag tyckte att överdrivenheten spelades med en så bra "underdrivenhet" att man faktiskt fick sympati för människorna och man kunde känna igen karaktärerna från sitt eget liv. Energin var skön och passade bra sådär efter midsommaren... ja jag var trött och sliten, för trött och sliten. 

                     

Vi var i Måns sommarstuga på midsommarafton iaf. Startade hos mina föräldrar med mina syskon och deras familjer först, ville ju inte missa mammas mat, och stack sen till Måns. Det var mysigt, och mer aktiviteter än jag trodde. Vi skulle plocka blommor för att göra kransar och en liten mini midsommarstång, samtidigt som vi lekte mördarleken (alla får en lapp med en annans namn på och sen om man kommer ensam med den personen, eller iaf så att ingen annan hör så ska man säga "du är mördad" till den personen och sen få lappen den hade för att mörda nästa). Spelet har några luckor dock. Jag fick Albin på min lapp och han fick mig så när vi skulle mörda den andra så var det den som skrek först som vann, men det spelade ju ingen roll vem som vann eftersom den då fick sitt eget namn på en lapp. Jonna fick sig själv från början så hon fick inte ens vara med och spela... så om någon som läser det här vill testa någon gång kan man ju först komma på ett sätt så alla iaf har en chans att gå vidare i leken. Men den är rolig när det funkar och den gör det den är till för att göra, man måste prata med folk man inte känner.
Kanske ska berätta att jag och Johan nästan blev påsprungna av en häst också. Det vi trodde var en vanlig bilväg var en hästkapplöpningsbana, vilket var lite konstigt eftersom det var sommarstugor överallt. Iaf så gick vi på banan/vägen och helt plötsligt kommer det en kvinna i en sulki bakom en häst som springer mot oss. Vi visste ju inte vart vi skulle väja eftersom hon hela tiden vände dit vi skulle och tillslut så fick vi nästan hoppa upp i skogen för att komma undan och då får vi en utskällning av kvinnan i sulkin "SER NI INTE ATT DET HÄR ÄR EN TRÄNINGSBANA!!!!??"
- nej, det gjorde vi inte, hur skulle vi det? En häst kommer ridande på vad vi trodde var en väg och ingen skylt fanns det, och vem kom på idén att ha en träningsbana i ett bebyggt område? Så nej, vi var inte beredda på att bli mötta av en häst i full fart mot oss. FÖRLÅT!!!

Men förutom att nästan dö så var resten av kvällen mysig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0